Wsparcie dla oświaty:
W ramach współpracy z Instytutem Inspira otrzymają Państwo kompleksowe wsparcie procesów rozwojowych, edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych. Proponujemy współpracę w pełnym zakresie – od badania potrzeb rozwojowych, wdrożenia zmian po ewaluację, doradztwo i coaching.
Nasi specjaliści wykorzystują nowoczesne narzędzia w pracy trenerskiej, pracują zgodnie z cyklem Kolbe’a, podążając za aktualnymi trendami w zakresie dydaktyki i neurodydaktyki. Nasz zespół stanowi grupa doświadczonych metodyków pedagogów i psychologów (przeprowadziliśmy łącznie ponad 5000h szkoleń i warsztatów), ale przede wszystkim pasjonatów innowacyjnej edukacji. Misją Instytutu jest zarazić Państwa Placówkę nowymi pomysłami i rozwiązaniami, dzięki którym Uczniowie i Nauczyciele będą osiągali więcej!
Jesteśmy otwarci na potrzeby i propozycje – program szkoleń, warsztatów zawsze dostosowujemy do obszarów Państwa zainteresowań i zapotrzebowania. Prowadzimy analizę potrzeb szkoleniowych oraz dostosowujemy program szkoleń do faktycznych potrzeb kadry pedagogicznej placówek oświatowych.
Aktualne szkolenia otwarte
Wakacyjny kurs trenerski i coachingowy dla Nauczycieli (PRO Training and Coaching Competences)
Nauczyciel – Trener – Coach
Program Kursu trenerskiego ProTCC oparliśmy na połączeniu naszego wieloletniego doświadczenia w pracy z różnymi grupami i klientami z zakresu edukacji, biznesu, a także pracy dydaktycznej – nauczycielskiej, akademickiej i trenerskiej. Nasze spostrzeżenia, wnioski, zebrane z opinii i analizy potrzeb i trudności uczniów i studentów, stały się bazą do zaprojektowania kursu, który odpowiada na potrzeby współczesnego trenera kompetencji psychospołecznych i zawodowych w oświacie.
Dzięki współpracy specjalistów z różnych dziedzin powstał Program:
PRO Training and Coaching Competences dla Nauczycieli łączący trening kompetencji trenerskich oraz coachingowych w pracy dydaktycznej i w doradztwie zawodowym.
Kurs został podzielony na 2 Moduły. Pełny kurs zawiera 72 godziny dydaktyczne zajęć praktycznych, z czego ponad 70% to zajęcia praktyczne na sali szkoleniowej. Uczestnicy podczas aktywnych ćwiczeń i treningów pod okiem doświadczonych trenerów będą mogli realnie kształtować swoje umiejętności trenerskie i coachingowe w pracy nauczyciela i doradcy zawodowego.
Poziom 1 – Training Competences Io (24h + 12h e-learning) – Trening kompetencji trenerskich
Poziom 2: Coaching Competences IIo (24h + 12h e-learning) Trening kompetencji coachingowych
Poziom 1 – Training Competences Io (24h + 12h e-learning) – Trening kompetencji trenerskich
Zjazd 1 (8h):
- Wprowadzenie do pracy nauczyciela – trenera. Podstawowe zasady prowadzenia szkoleń, treningów i efektywnych lekcji.
- Etapy i struktura efektywnego szkolenia.
- Budowanie bezpieczeństwa i atmosfery współpracy na sali lekcyjnej.
- Metodyka prowadzenia integracji w zróżnicowanym środowisku.
- Kompetencje profesjonalnego trenera.
- Autoprezentacja trenera, wizerunek i pewność siebie a efektywność szkoleń.
- Budowanie zespołu zadaniowego.
Zjazd 2 (8h):
- Komunikacja interpersonalna. Metodyka prowadzenia ćwiczeń komunikacyjnych i kompetencyjnych.
- Empatyczne słuchanie. Trening.
- Proces grupowy. Trening.
- Role grupowe. Trening.
- Trening umiejętności społecznych podczas aktywnych ćwiczeń trenerskich.
Zjazd 3 (8h):
- Nowoczesne narzędzia trenerskie a realizacja celów rozwojowych i edukacyjnych uczniów.
- Design thinking w edukacji i realizacji projektów edukacyjnych i wychowawczych.
- Praca z oporem i reagowanie w sytuacjach trudnych.
- Udzielanie budującej informacji zwrotnej z wykorzystaniem metod Dialogu Motywującego. Trening.
- Ewaluacja procesu rozwojowego.
Poziom 2: Coaching Competences IIo (24h + 12h e-learning) Trening komoetencji coachingowych
Zjazd 1 (8h):
- Modele procesu i sesji w coachingu grupowym.
- Narzędzia coachingowe w pracy dydaktycznej. Trening.
- Pytania coachingowe wspierające realizację celów indywidualnych uczniów i celów grupowych.
- Wzmacnianie motywacji uczniów do nauki i współpracy.
- Kompetencje profesjonalnego coacha w oświacie. Trening kompetencji.
Zjazd 2 (8h):
- Techniki i narzędzia w coachingu grupowym. Trening.
- Coachingowa informacja zwrotna. Trening.
- Przełamywanie oporu w coachingu grupowym.
- Ewaluacja procesu rozwojowego.
Zjazd 3 (8h):
- Narzędzia coachingowe w pracy indywidualnej z uczniem.
- Narzędzia job-coachingowe i w doradztwie zawodowym
- Planowanie rozwoju osobistego i zawodowego z wykorzystaniem Podróży Bohatera.
Magdalena Rozmus – Psycholog, coach, doradca zawodowy, trener szkoleń, mediator, wykładowca akademicki.
Absolwentka studiów magisterskich z psychologii i pedagogiki oraz studiów podyplomowych: Coaching i Mentoring na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, Doradztwa zawodowego, kierowania karierą i coachingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Mediacji gospodarczych w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. Ukończyła kurs Trenera Biznesu Grupy SET oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu metodyki pracy trenera, coacha, mentora. Na sali szkoleniowej jako trener kompetencji psychospołecznych i zawodowych spędziła ponad 5000 godzin i drugie tyle w pracy indywidualnej z zakresu doradztwa zawodowego, job-coachingu, psychoedukacji. Od lat wykładowca akademicki specjalizujący się w tematyce praktycznej psychologii w biznesie, zarządzaniu, edukacji i terapii.
Paulina Serwejuk-Gawłowska – Psycholog, coach, trener biznesu.
Wykształcenie z zakresu psychologii zdobyła na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Certyfikat coacha otrzymała po ukończeniu Akademii Profesjonalnego Coachingu w Europejskim Instytucie Psychologii Biznesu. Odbyła trening interpersonalny oraz intrapsychiczny w Instytucie Psychologii Zdrowia w Warszawie. Aktualnie realizuje się w biznesie – pracuje w firmie farmaceutycznej, gdzie jest odpowiedzialna za rozwój marki, szkolenia dla pracowników, szkolenia produktowe, realizację planów sprzedażowych i marketingowych. Od kilku lat pracuje jako trener. Przeprowadziła wiele szkoleń z profesjonalnej obsługi klienta i coachingu dla personelu medycznego oraz farmaceutów.
Barbara Mróz – Psycholog, coach, trener biznesu.
Absolwentka psychologii i socjologii (Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Lublinie ). Ukończyła Szkołę Coachów Akademi SET oraz Szkołę Trenerów Biznesu Akademii Set w Warszawie. ( Trener w trakcie) Certyfikowany trener gry ,,Podróż Bohatera”
Jest pasjonatką życia i ludzi. Swoją pasję łączy z życiem zawodowym, prowadząc szkolenia, warsztaty i procesy coachingowe indywidualne i grupowe. Pracując jako psycholog i coach wspiera swoich klientów w pokonywaniu barier i dochodzeniu do postawionych sobie celów. Pomaga im odkryć swój potencjał i znaleźć motywację do działania. Posiada kilkuletnie doświadczenie z zakresu sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania zespołem, dzięki czemu szkolenia są naturalnym przejściem pomiędzy teorią a praktyką.
Więcej o naszych trenerach:
Spotkania stacjonarne – treningowe:
I Edycja
Moduł 1: 13 – 15.07.2022 w godzinach: 9.00 – 16.00
Moduł 2: 18 – 20.07.2022 w godzinach: 9.00 – 16.00
II edycja
Moduł 1: 03 – 05.08.2022 w godzinach: 9.00 – 16.00
Moduł 2: 08 – 11.08.2022 w godzinach: 9.00 – 16.00
III edycja – Dla Nauczycieli osób dorosłych i wykładowców akademickich
Moduł 1: 07 – 09.09.2022 w godzinach: 9.00 – 16.00
Moduł 2: 12 – 14.09.2022 w godzinach: 9.00 – 16.00
Inwestycja: 2950 zł (brutto)
W cenie zawiera się:
- Udział w pełnym kursie szkoleniowym (72h)
- Materiały szkoleniowe w formie online
- Gotowe ćwiczenia, formularze do wykorzystania w pracy nauczyciela/trenera i doradcy zawodowego
- Certyfikat
- Serwis kawowy
- Wsparcie mentoringowe po szkoleniu
- 2 godziny konsultacji indywidualnych z psychologiem
Rekrutacja:
Rezerwacji uczestnictwa w szkoleniu należy dokonać poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego na adres mailowy: instytut.inspira@gmail.com
Po zakwalifikowaniu na szkolenie otrzymują Państwo wiadomość z danymi, na które należy uiścić opłatę za szkolenie.
Trener Umiejętności Społecznych (TUS)
Szkolenie ma na celu wyposażenie Nauczycieli w wiedzę i umiejętności prowadzenia warsztatów i lekcji wychowawczych kształtujących kompetencje społeczne swoich uczniów i podopiecznych. Nauczyciele poznają narzędzia i techniki pozwalające kształtować i wzmacniać takie umiejętności interpersonalne u uczniów jak:
- Skuteczna komunikacja,
- Współpraca,
- Empatia,
- Zdrowa asertywność.
W tym obszarze będą poruszone też tematy związane z
- Perswazją,
- Wywieraniem wpływu,
- Zarządzania konfliktami,
- Przywództwem.
Nauczyciele podczas szkolenia będą mieli możliwość ćwiczenia swoich własnych umiejętności zarządzania zespołem i budowania u uczniów poczucia zaangażowania i współodpowiedzialności za proces edukacyjny i wychowawczy.
Czas trwania: 30 godzin dydaktycznych: 3 dni szkolenia na żywo (po 8 godzin dydaktycznych) + 6 godzin e-learning
Cena: 1200 zł / osobę
Termin: 11-13.07.2022 r.
Magdalena Rozmus – Psycholog, coach, doradca zawodowy, trener szkoleń, mediator, wykładowca akademicki.
Absolwentka studiów magisterskich z psychologii i pedagogiki oraz studiów podyplomowych: Coaching i Mentoring na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, Doradztwa zawodowego, kierowania karierą i coachingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Mediacji gospodarczych w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. Ukończyła kurs Trenera Biznesu Grupy SET oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu metodyki pracy trenera, coacha, mentora. Na sali szkoleniowej jako trener kompetencji psychospołecznych i zawodowych spędziła ponad 5000 godzin i drugie tyle w pracy indywidualnej z zakresu doradztwa zawodowego, job-coachingu, psychoedukacji. Od lat wykładowca akademicki specjalizujący się w tematyce praktycznej psychologii w biznesie, zarządzaniu, edukacji i terapii.
Agnieszka Niewęgłowska – Psycholog, Trener kompetencji psychospołecznych, Doradca zawodowy i edukacyjny
Absolwentka UMCS w Lublinie na kierunku psychologii oraz psychologii komunikacji społecznej, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie we współpracy z Laboratorium Psychoedukacji, gdzie realizowała Podyplomowe Studium Trenerów Grupowych, a także Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie, gdzie zdobywała wiedzę i umiejętności z zakresu Coachingu. Certyfikat VCC potwierdzający kompetencje w zawodzie Doradca Zawodowy otrzymała od Fundacji Certificate of VocationalCompetency.
Nieustannie poszukuje inspiracji i możliwości rozwoju. Podczas spotkań indywidualnych i grupowych warsztatów wykorzystuje zdobyte umiejętności, aby stworzyć przestrzeń do rozwoju dla drugiego Człowieka. W obszarze trenerskim i doradczym zrealizowała dotychczas ponad 2500 godzin pracy z grupą i spotkań indywidualnych dla zróżnicowanych grup docelowych. Współpracowała zarówno z organizacjami pozarządowymi, jak i firmami komercyjnymi.
Barbara Mróz – Psycholog, coach, trener biznesu.
Absolwentka psychologii i socjologii (Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Lublinie ). Ukończyła Szkołę Coachów Akademi SET oraz Szkołę Trenerów Biznesu Akademii Set w Warszawie. ( Trener w trakcie) Certyfikowany trener gry ,,Podróż Bohatera”
Jest pasjonatką życia i ludzi. Swoją pasję łączy z życiem zawodowym, prowadząc szkolenia, warsztaty i procesy coachingowe indywidualne i grupowe. Pracując jako psycholog i coach wspiera swoich klientów w pokonywaniu barier i dochodzeniu do postawionych sobie celów. Pomaga im odkryć swój potencjał i znaleźć motywację do działania. Posiada kilkuletnie doświadczenie z zakresu sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania zespołem, dzięki czemu szkolenia są naturalnym przejściem pomiędzy teorią a praktyką.
Trener Inteligencji Emocjonalnej (EQ Trainer)
Celem szkolenia jest podniesienie świadomości Uczestników na temat roli i wpływu poziomu inteligencji emocjonalnej na myślenie, zachowanie, komunikowanie się ludzi z otoczeniem. Podczas warsztatu Uczestnicy nabędą rzetelną wiedzę na temat możliwości wpierania rozwoju inteligencji emocjonalnej u uczniów, poznają szereg metod, technik i ćwiczeń do warsztatowej pracy z dziećmi i młodzieżą w różnym wieku.
Szkolenie składa się z 4 modułów w oparciu o współczesne koncepcje Inteligencji Emocjonalnej:
- Wprowadzenie w tematykę EQ. Diagnoza EQ za pomocą: testów psychologicznych, obserwacji, arkuszy samooceny.
- Trening inteligencji intrapersonalnej
- Trening kompetencji społecznych
- Trening kompetencji prakseologicznych.
- Wprowadzenie w tematykę EQ. Diagnoza EQ za pomocą: testów psychologicznych, obserwacji, arkuszy samooceny.
W tej części szkolenia Uczestnicy poznają neurobiologiczne podstawy działania emocji i motywacji, istotę inteligencji emocjonalnej i etapy jej rozwoju. Zostanie omówiona rola inteligencji emocjonalnej we współczesnym świecie w oparciu o najnowsze badania naukowe. Uczestnicy poznają narzędzia do badania inteligencji emocjonalnej i odporności psychicznej.
- Trening inteligencji intrapersonalnej
Druga część szkolenia jest poświęcona narzędziom dokonywania pogłębionego wglądu w siebie, w swoje emocje, stany, myśli i przekonania. W tym module Uczestnicy poznają narzędzia do zwiększania świadomości emocjonalnej, budowania adekwatnej samooceny, zaufania do siebie, poczucia sprawstwa i pewności siebie u uczniów. Podczas aktywnych ćwiczeń Uczestnicy będą mieli możliwość ćwiczenia odporności psychicznej, konstruktywnych reakcji na stres, rezyliencji i pozytywnego nastawienia zarówno u swoich podopiecznych jak i u siebie.
- Trening kompetencji społecznych
Część poświęcona wzmacnianiu umiejętności interpersonalnych u uczniów: komunikacji, współpracy w zróżnicowanym środowisku. Uczestnicy poznają narzędzia podnoszące poziom empatii, asertywności, techniki budowania zdrowych relacji z innymi. W tym obszarze będą poruszone też tematy związane z perswazją, wywieraniem wpływu, przywództwem.
- Trening kompetencji prakseologicznych.
W tej części Uczestnicy poznają narzędzia do wzmacniania swojej motywacji, zaangażowania, wytrwałości i umiejętności zarządzania sobą w czasie. Poznają techniki i ćwiczenia wzmacniające ich zdolności adaptacyjne i elastyczność w reagowaniu na zmiany. Nauczyciele poznają metody do ustalania priorytetów, organizacji czasu pracy, planowania i projektowania strategii do działania.
Czas trwania: 48 godzin dydaktycznych) (32 godziny na żywo (4 dni x 8h) + 16 godzin online i e-learning)
Cena: 2490 zł / osobę
Termin: 28.07 – 02.08.2022 r.
Trener kluczowych kompetencji przyszłości
Szkolenie ma na celu wyposażenie Nauczycieli i Pedagogów w narzędzia kształtujące i rozwijające kompetencje kluczowe przyszłości – zwinność, elastyczność w myśleniu i działaniu, kreatywność. Podczas aktywnych zajęć warsztatowych Nauczyciele będą poznawać techniki stymulujące pamięć, myślenie logiczne i przyczynowo – skutkowe. Zostaną przedstawione też ćwiczenia i narzędzia stymulujące koncentrację
i przerzutność uwagi, wzmacniające potencjał intelektualny.
Metody i narzędzia omówione na warsztacie są efektywnym wsparciem dla kompetencji samodzielnego uczenia się, planowania, zarządzania sobą i swoim potencjałem.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Potrzeby współczesnego rynku pracy a kompetencje nabywane w szkole.
- Przewaga konkurencyjna młodych ludzi w przyszłości zawodowej. Jak ją dostrzegać i kształtować w toku edukacji szkolnej.
- Podstawy psychologii edukacyjnej i neuropsychologii w projektowaniu efektywnych procesów edukacyjnych.
- Funkcjonowanie mózgu.
- Prawa i Procesy pamięci
- Teorie zapominania.
- Warunki skuteczności procesu edukacyjnego
- Wprowadzenie do technik pamięciowych – przegląd metod efektywnego uczenia się.
- Style i strategie uczenia się – prawda i mity w świetle aktualnych badań.
- Składniki twórczego myślenia – podstawy psychologii twórczości.
- Zasady tworzenia twórczych zajęć.
- Trening kreatywności – ćwiczenia warsztatowe rozwijające myślenie twórcze.
- Stare problemy – nowe rozwiązania – nietypowe podejście do problemów na podstawie studium przypadku.
- Trening zdolności poznawczych w procesie wzmacniania samodzielności płynności uczniów w myśleniu i działaniu
- Koncentracja i przerzutność uwagi.
- Myślenie logiczne i przyczynowo – skutkowe.
- Czytanie ze zrozumieniem.
- Metodyka pracy warsztatowej – od stworzenia kontraktu do podsumowania i wniosków.
- Techniki i narzędzia warsztatowe a realizacja celu zajęć.
Czas trwania: 24 godziny: 16h na żywo + 8h e-learning
Cena: 890 zł /osobę
Termin: 21-22.07.2022 r.
Zarządzanie konfliktami, mediacje, negocjacje i koncyliacje w szkole (Mediacje szkolne i rówieśnicze).
Celem szkolenia jest zapoznanie Nauczycieli w narzędziami do zarządzania konfliktami w środowisku szkolnym i tworzenia szkolnych klubów mediatora.
Uczestnicy poznają mechanizmy powstawania i narastania konfliktów międzyludzkich. Dowiedzą się jak konstruktywnie podchodzić do konfliktu, jak go rozumieć i jakie szanse w nim dostrzegać. Nauczyciele na warsztacie poznają niestandardowe sposoby rozwiązywania konfliktów poprzez techniki dramowe i metody pracy z ciałem. Celem szkolenia jest przekonanie, że konflikt może być pozytywny i budujący, a praca nad rozwiązywaniem trudności może być świetną zabawą, scalającą ludzi. Uczestnicy otrzymają również instrukcje – jak rozwiązywać swoje konflikty w środowisku rówieśniczym i domowym za pomocą konstruktywnej informacji zwrotnej i mediacji.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Konflikt – czym jest a czym nie jest?
- Psychologia konfliktu:
- Mechanizmy powstawania konfliktu,
- Emocje podczas konfliktu – ich moc, kierunek i efekty,
- Skutki nierozwiązanych konfliktów na zdrowie psychiczne.
- Komunikacja bez przemocy – jak może pomóc w rozwiązywaniu konfliktów?
- Konstruktywna informacja zwrotna – jak jej udzielać, by wygasić złość i budować porozumienie?
- Asertywne wyrażanie swojego zdania i stawianie granic.
- Techniki dramowe w rozumieniu i radzeniu sobie z konfliktami – ćwiczenia warsztatowe.
- Metodyka prowadzenia mediacji rówieśniczych i szkolnych.
- Kompetencje i umiejętności mediatora.
Czas trwania: 30 godzin dydaktycznych: 24 godziny szkolenia na żywo + 6 godzin e-learning
Cena: 1200 zł /osobę
Termin: 16-18.08.2022 r.
Design thinking w szkole
Design Thinking to innowacyjne podejście do tworzenia nowych produktów i usług uwzględniające realne potrzeby i problemy odbiorców. O ile metoda ta jest głównie wykorzystywana w biznesie to okazuje się, że świetnie sprawdza się też w oświacie. Dzięki takiemu nieszablonowemu podejściu do rozwiązywania problemów uczymy dzieci i młodzież kreatywnego poszukiwania rozwiązań, elastyczności, poczucia współodpowiedzialności za wprowadzane zmiany, dzięki czemu wzmacnia się ich motywację i chęć do działania.
Na warsztacie Uczestnicy poznają krok po kroku metodykę prowadzenia zajęć lekcyjnych, warsztatów z wykorzystaniem myślenia projektowego (design thinking). Zostaną przedstawione konkretne możliwości wykorzystania tej metody w projektowaniu nowych rozwiązań w szkole i rozwiązywania problemów wychowawczych.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Design Thinking – wprowadzenie do metody. Możliwości wykorzystania.
- Budowanie zespołu projektowego.
- Narzędzia do badania potrzeb: mapa empatii, ścieżka doświadczeń, moodboard.
- Analiza i synteza danych z badań.
- Generowanie pomysłów, prototypowanie i testowanie pomysłów.
- Iteracje, wdrażanie i ewaluacja procesu.
Czas trwania: 24 godziny – 16h na żywo + 8h e-learning
Cena: 890 zł / osobę
Termin: 18 – 19.08.2022 r.
Szkolenia zamknięte
Nasi Trenerzy od kilku lat wspierają szkoły, placówki oświatowe, poradnie psychologiczno-pedagogiczne w podnoszeniu kompetencji nauczycieli, terapeutów by jak najlepiej mogli wspierać uczniów i podopiecznych w osiąganiu sukcesu edukacyjnego i zawodowego.
Przykładowe tematy prowadzonych przez nas szkoleń zamkniętych dla zorganizowanych grup:
- Metodyka pracy edukacyjnej i wychowawczej z uczniem młodszym.
- Trening kreatywności i twórczego myślenia.
- Trening asertywności.
- Efektywna komunikacja w grupie.
- Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki i współpracy.
- Metodyka pracy socjoterapeutycznej z dziećmi i młodzieżą.
- Budowa efektywnych zespołów rówieśniczych i pracowniczych.
- Terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu – od teorii do praktyki.
- Koncepcja pracy szkoły.
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Praca z trudnymi zachowaniami dziecka.
- Metodyka pracy z Rodziną dziecka niepełnosprawnego (w tym ucznia ze spektrum autyzmu).