Szkolenia dla oświaty

Wsparcie dla oświaty:

szkolenia, wdrożenie

W ramach współpracy z Instytutem Inspira otrzymają Państwo kompleksowe wsparcie procesów rozwojowych, edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych. Proponujemy współpracę w pełnym zakresie – od badania potrzeb rozwojowych, wdrożenia zmian po ewaluację, doradztwo i coaching.

Nasi specjaliści pracują zgodnie z cyklem Kolbe’a, podążając za aktualnymi trendami w zakresie dydaktyki. Nasz zespół stanowi grupa doświadczonych metodyków pedagogów i psychologów (przeprowadziliśmy łącznie ponad 2000h szkoleń i warsztatów), ale przede wszystkim pasjonatów innowacyjnej edukacji. Misją Instytutu Inspira jest zarazić Państwa Szkołę nowymi pomysłami i rozwiązaniami, dzięki którym Uczniowie i Nauczyciele będą osiągali więcej!.

Oferujemy przeprowadzenie w Państwa szkole pełnego procesu identyfikacji potrzeb i wdrożenia rozwiązań, jak i wybrane elementy powyższego schematu – np. szkolenia, doradztwo, coaching dla kadry dydaktycznej.

Jesteśmy otwarci na potrzeby i propozycje – program szkoleń, warsztatów zawsze dostosowujemy do obszarów Państwa zainteresowań i zapotrzebowania. Prowadzimy analizę potrzeb szkoleniowych oraz dostosowujemy program szkoleń do faktycznych potrzeb kadry pedagogicznej placówek oświatowych.

Nasi Trenerzy od kilku lat wspierają szkoły, placówki oświatowe, poradnie psychologiczno-pedagogiczne w podnoszeniu kompetencji nauczycieli, terapeutów by jak najlepiej mogli wspierać uczniów i podopiecznych w osiąganiu sukcesu edukacyjnego i zawodowego.

Przykładowe tematy prowadzonych przez nas szkoleń zamkniętych dla zorganizowanych grup:

  • Metodyka pracy edukacyjnej i wychowawczej z uczniem młodszym.
  • Trening kreatywności i twórczego myślenia.
  • Trening asertywności.
  • Efektywna komunikacja w grupie.
  • Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki i współpracy.
  • Metodyka pracy socjoterapeutycznej z dziećmi i młodzieżą.
  • Budowa efektywnych zespołów rówieśniczych i pracowniczych.
  • Terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
  • Zaburzenia ze spektrum autyzmu – od teorii do praktyki.
  • Koncepcja pracy szkoły.
  • Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Praca z trudnymi zachowaniami dziecka.
  • Metodyka pracy z Rodziną dziecka niepełnosprawnego (w tym ucznia ze spektrum autyzmu).

Nasze doświadczenie zdobyliśmy na konkretnych działaniach:

Przeprowadzenie szkoleń psychologicznych dla nauczycieli w ramach współpracy z Gabinetem Terapeutycznym Lawendowa Kraina:

  • „Trening kompetencji psychospołecznych” (80h)
  • „Metodyka pracy edukacyjno – terapeutycznej z dziećmi z niepełnosprawnościami” (30h),
  • „Budowanie zespołów interdyscyplinarnych”(30h)

Przeprowadzenie dla uczniów gimnazjum w ramach projektu „Pasja poznania”, we współpracy z Zespołem Szkół w Karmiskach:

  • Indywidualnego poradnictwa psychologicznego i zawodowego(120h)
  • Grupowych warsztatów „Trening umiejętności psychospołecznych”(50h)

Przeprowadzenie szkoleń metodycznych i kompetencyjnych dla kadry zarządzającej oraz dydaktycznej placówek oświatowych w ramach programu Ośrodka Rozwoju Edukacji we współpracy z firmą Asentia Consulting (320h) z zakresu:

  • Warsztaty umiejętności zawodowych (140h)
  • Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (80h)
  • Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki (40h)
  • Koncepcja pracy szkoły (40h),
  • Komunikacja interpersonalna (80h)

Przeprowadzenie we współpracy z PTE Zakład Szkolenia i Doradztwa Ekonomicznego:

Szkolenia dla pracowników Placówki Wychowawczej:

  • „Diagnoza i terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży” (6h)

Szkoleń dla pracowników Domu Pomocy Społecznej w Matczynie:

  • „Jak efektywnie pracować z podopiecznymi z niepełnosprawnością intelektualną” (100h),
  • „Wspomaganie rozwoju osób z głębszą niepełnosprawnością” (100h)
  • „Terapia zachowań niepokojących”(40h)
  • „Konstruowanie Indywidualnych Planów Terapeutyczno – Opiekuńczych” (100h)
  • „Autyzm – opieka i praca z dziećmi chorymi” (36h)
  • w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy

Przeprowadzenie cyklu warsztatów dla pracowników dydaktycznych i administracyjnych placówek oświatowych w Rykach i Sobieszynie z zakresu:

  • budowania zespołu projektowego,
  • współpracy i komunikacji w zespole nauczycieli i wychowawców. (32 h)

Przeprowadzenie cyklu szkoleń metodycznych dla nauczycieli w zakresu pracy z uczniem z:

  • spektrum autyzmu we współpracy z Centrum Synthesis w Lublinie. (80 godzin)

Organizowanie i prowadzenie warsztatów grupowych dla dorosłych, nauczycieli oraz dzieci we współpracy z Niepubliczną Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Lublinie z zakresu:

  • „Kształtowanie kompetencji psychospołecznych nauczycieli i rodziców” (120 h),
  • „Trening umiejętności wychowawczych” (140 h)
  •  „Depresja, samookaleczanie się, próby samobójcze u dzieci i młodzieży”(32 h)
  • „Techniki efektywnego uczenia się” (32 h)
  • „Metody pomiaru inteligencji” (32 h)

Przeprowadzenie we współpracy z Wyższą Szkołą Nauk Społecznych w Lublinie konwersatoriów oraz wykładów z:

  • Psychologii pracy w grupie,
  • Psychologii zarządzania zasobami ludzkimi,
  • Psychologii zdrowia i stresu,
  • Patologii społecznych i chorób cywilizacyjnych,
  • Pedagogiki,
  • Budowania wizerunku i autoprezentacji.

A także treningów umiejętności psychospołecznych, rozwoju osobistego i zawodowego, szkoleń kompetencyjnych dla studentów (80 godzin)

Przeprowadzenie we współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli Kursor w Lublinie konwersatoriów i wykładów z:

  • Psychologii klinicznej i psychopatologii,
  • Psychologii różnic indywidualnych,
  • Doradztwa zawodowego,
  • Systemowej koncepcji rodziny,
  • Pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
  • Metodyki pracy w klasach integracyjnych.