Wsparcie dla oświaty:


W ramach współpracy z Instytutem Inspira otrzymają Państwo kompleksowe wsparcie procesów rozwojowych, edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych. Proponujemy współpracę w pełnym zakresie – od badania potrzeb rozwojowych, wdrożenia zmian po ewaluację, doradztwo i coaching.
Nasi specjaliści pracują zgodnie z cyklem Kolbe’a, podążając za aktualnymi trendami w zakresie dydaktyki. Nasz zespół stanowi grupa doświadczonych metodyków pedagogów i psychologów (przeprowadziliśmy łącznie ponad 2000h szkoleń i warsztatów), ale przede wszystkim pasjonatów innowacyjnej edukacji. Misją Instytutu Inspira jest zarazić Państwa Szkołę nowymi pomysłami i rozwiązaniami, dzięki którym Uczniowie i Nauczyciele będą osiągali więcej!.
Oferujemy przeprowadzenie w Państwa szkole pełnego procesu identyfikacji potrzeb i wdrożenia rozwiązań, jak i wybrane elementy powyższego schematu – np. szkolenia, doradztwo, coaching dla kadry dydaktycznej.
Jesteśmy otwarci na potrzeby i propozycje – program szkoleń, warsztatów zawsze dostosowujemy do obszarów Państwa zainteresowań i zapotrzebowania. Prowadzimy analizę potrzeb szkoleniowych oraz dostosowujemy program szkoleń do faktycznych potrzeb kadry pedagogicznej placówek oświatowych.
Nasi Trenerzy od kilku lat wspierają szkoły, placówki oświatowe, poradnie psychologiczno-pedagogiczne w podnoszeniu kompetencji nauczycieli, terapeutów by jak najlepiej mogli wspierać uczniów i podopiecznych w osiąganiu sukcesu edukacyjnego i zawodowego.
Przykładowe tematy prowadzonych przez nas szkoleń zamkniętych dla zorganizowanych grup:
- Metodyka pracy edukacyjnej i wychowawczej z uczniem młodszym.
- Trening kreatywności i twórczego myślenia.
- Trening asertywności.
- Efektywna komunikacja w grupie.
- Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki i współpracy.
- Metodyka pracy socjoterapeutycznej z dziećmi i młodzieżą.
- Budowa efektywnych zespołów rówieśniczych i pracowniczych.
- Terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu – od teorii do praktyki.
- Koncepcja pracy szkoły.
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Praca z trudnymi zachowaniami dziecka.
- Metodyka pracy z Rodziną dziecka niepełnosprawnego (w tym ucznia ze spektrum autyzmu).
Nasze doświadczenie zdobyliśmy na konkretnych działaniach:
Przeprowadzenie szkoleń psychologicznych dla nauczycieli w ramach współpracy z Gabinetem Terapeutycznym Lawendowa Kraina:
- „Trening kompetencji psychospołecznych” (80h)
- „Metodyka pracy edukacyjno – terapeutycznej z dziećmi z niepełnosprawnościami” (30h),
- „Budowanie zespołów interdyscyplinarnych”(30h)
Przeprowadzenie dla uczniów gimnazjum w ramach projektu „Pasja poznania”, we współpracy z Zespołem Szkół w Karmiskach:
- Indywidualnego poradnictwa psychologicznego i zawodowego(120h)
- Grupowych warsztatów „Trening umiejętności psychospołecznych”(50h)
Przeprowadzenie szkoleń metodycznych i kompetencyjnych dla kadry zarządzającej oraz dydaktycznej placówek oświatowych w ramach programu Ośrodka Rozwoju Edukacji we współpracy z firmą Asentia Consulting (320h) z zakresu:
- Warsztaty umiejętności zawodowych (140h)
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (80h)
- Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki (40h)
- Koncepcja pracy szkoły (40h),
- Komunikacja interpersonalna (80h)
Przeprowadzenie we współpracy z PTE Zakład Szkolenia i Doradztwa Ekonomicznego:
Szkolenia dla pracowników Placówki Wychowawczej:
- „Diagnoza i terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży” (6h)
Szkoleń dla pracowników Domu Pomocy Społecznej w Matczynie:
- „Jak efektywnie pracować z podopiecznymi z niepełnosprawnością intelektualną” (100h),
- „Wspomaganie rozwoju osób z głębszą niepełnosprawnością” (100h)
- „Terapia zachowań niepokojących”(40h)
- „Konstruowanie Indywidualnych Planów Terapeutyczno – Opiekuńczych” (100h)
- „Autyzm – opieka i praca z dziećmi chorymi” (36h)
- w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy
Przeprowadzenie cyklu warsztatów dla pracowników dydaktycznych i administracyjnych placówek oświatowych w Rykach i Sobieszynie z zakresu:
- budowania zespołu projektowego,
- współpracy i komunikacji w zespole nauczycieli i wychowawców. (32 h)
Przeprowadzenie cyklu szkoleń metodycznych dla nauczycieli w zakresu pracy z uczniem z:
- spektrum autyzmu we współpracy z Centrum Synthesis w Lublinie. (80 godzin)
Organizowanie i prowadzenie warsztatów grupowych dla dorosłych, nauczycieli oraz dzieci we współpracy z Niepubliczną Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Lublinie z zakresu:
- „Kształtowanie kompetencji psychospołecznych nauczycieli i rodziców” (120 h),
- „Trening umiejętności wychowawczych” (140 h)
- „Depresja, samookaleczanie się, próby samobójcze u dzieci i młodzieży”(32 h)
- „Techniki efektywnego uczenia się” (32 h)
- „Metody pomiaru inteligencji” (32 h)
Przeprowadzenie we współpracy z Wyższą Szkołą Nauk Społecznych w Lublinie konwersatoriów oraz wykładów z:
- Psychologii pracy w grupie,
- Psychologii zarządzania zasobami ludzkimi,
- Psychologii zdrowia i stresu,
- Patologii społecznych i chorób cywilizacyjnych,
- Pedagogiki,
- Budowania wizerunku i autoprezentacji.
A także treningów umiejętności psychospołecznych, rozwoju osobistego i zawodowego, szkoleń kompetencyjnych dla studentów (80 godzin)
Przeprowadzenie we współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli Kursor w Lublinie konwersatoriów i wykładów z:
- Psychologii klinicznej i psychopatologii,
- Psychologii różnic indywidualnych,
- Doradztwa zawodowego,
- Systemowej koncepcji rodziny,
- Pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- Metodyki pracy w klasach integracyjnych.